20 de atributii ale CNAS

Potrivit legii nr. 652 din 28 august 2015 publicata in Monitorul Oficial, atributiile CNAS sunt urmatoarele:

  1. gestioneaza fondul prin presedintele CNAS, impreuna cu casele de asigurari;
  2. elaboreaza, implementeaza si gestioneaza procedurile si formularele, avizate de Ministerul Sanatatii, pentru administrarea sistemului de asigurari sociale de sanatate;
  3. elaboreaza si actualizeaza Registrul unic de evidenta a asiguratilor;
  4. elaboreaza si publica raportul anual si planul de activitate pentru anul urmator, cu avizul conform al Ministerului Sanatatii;
  5. indruma metodologic si controleaza modul de aplicare a dispozitiilor legale de catre casele de asigurari;
  6. raspunde pentru activitatile proprii sistemului de asigurari sociale de sanatate in fata Guvernului, a ministrului sanatatii si a asiguratilor;
  7. elaboreaza proiectul contractului-cadru, care se prezinta de catre Ministerul Sanatatii spre aprobare Guvernului;
  8. elaboreaza conditiile privind acordarea asistentei medicale din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu consultarea CMR si CMDR;
  9. participa anual la elaborarea listei de medicamente eliberate cu sau fara contributie personala, pe baza prescriptiilor medicale, pentru persoanele asigurate;
  10. administreaza si intretine bunurile imobile si baza materiala din patrimoniu, in conditiile legii;
  11. negociaza si contracteaza cu institutii abilitate de lege colectarea si prelucrarea datelor privind unele servicii medicale furnizate asiguratilor, in vederea contractarii si decontarii acestora de catre casele de asigurari;
  12. acorda gratuit informatii, consultanta si asistenta in domeniul asigurarilor sociale de sanatate persoanelor asigurate, angajatorilor si furnizorilor de servicii medicale;
  13. incheie si deruleaza contracte de furnizare de servicii medicale de dializa;
  14. asigura logistica si baza materiala necesare activitatii de pregatire si formare profesionala a personalului, din cheltuielile de administrare a fondului
  15. iniţiaza, negociaza si incheie cu institutii similare documente de cooperare internationala in domeniul sau de activitate, cu avizul conform al Ministerului Sanatatii;
  16. indeplineste functia de organism de legatura, care asigura comunicarea cu organismele similare din statele care au incheiat cu Romania documente internationale cu prevederi in domeniul sanatatii
  17. prezintă un raport anual Guvernului privind starea sistemului de asigurari sociale de sanatate;
  18. prezinta rapoarte Parlamentului, la solicitarea acestuia;
  19. asigura organizarea sistemului informatic si informational pentru inregistrarea asiguratilor si pentru gestionarea si administrarea fondului;
  20. alte atributii prevazute de acte normative in domeniul sanatatii.

Articole similare

Comentariul tau aici